Ont

Det verkar vara så att om man en gång halkat för långt ner i stressdiket så går det aldrig att riktigt ta sig upp igen.
Även om man har lyckats kravla sig upp över kanten och hittat verktyg att inte ramla igen så är ändå någon del kvar där nere.

Men det måste gå att ta sig ännu lite längre upp.

Jag behöver ta reda på hur.

För jag mår inte så bra som jag borde.

Det tydligaste tecknet är smärtorna i nästan hela kroppen som kommer och går. Nu är de tillbaka igen. Det sitter i handleder, armbågar, fötter, knän. Men allra värst i ryggen och höften. Jag får till och med en  speciell ömmande känsla i ögonen.
Konstigt att jag ser pigg ut när jag ser mig i spegeln. Inuti känner jag en sådan enorm trötthet ibland.
Jag undrar över fibromyalgi, om det kan vara det.

Dessutom yrsel och konstiga domningar i armarna när jag blir tidspressad. Vilket tyvärr händer lie för ofta på jobbet. Fast de där domningarna är inte på riktigt, jag vet att det är inbillning.

Så här kan man inte behöva ha det. Bara jag kan göra något åt det. Önskar jag kunde styra bort stresskänslan, men det är mycket svårt. Jag har ju så låg stresströskel nu för tiden.

Jag måste ta tag i detta nu. Men hur?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback