Klättrar på väggarna snart.

Efter en veckas sjukstuga börjar vi gå varandra på nerverna snart jag och barnen. Har lust att slänga ut tv-(ursäkta språket)jäveln genom fönstret, samtidigt som den är min räddning just nu. Vilka otroligt dåliga program de visar på Disneychannel, det märker man efter en sådan här vecka. Just Disney borde väl kunna visa något vettigt? Men nej det är bara lågbudget med skrikande konstiga arga vuxenröster.
Barnen kan ju inte fatta någonting av innehållet för det handlar ju inte om någonting. Ändå blir de sittande med gapande munnar helt paralyserade. Känns riktigt sunkigt.
Hyrfilmerna är avverkade, spelen spelade, högläsningsböckerna är utlästa, leksakerna är totalt oattraktiva. Ute strålar solen och idag tror jag faktiskt att vi kanske kan gå ut en liten stund för nu verkar de ändå vara på bättringsvägen.

Natten har innefattat två kräkningar. En laddning på golvet runt min säng samt på mitt täcke! En laddning i min säng och över hela favoritgossekaninen. Spya nummer två innehöll jättestora gröna snorkråkor och framkallades av att lilleman blev hysterisk när jag envisades att snyta honom. Då började han skrika och hosta samtidigt som jag snöt och upp kom allt snor som han svalt under natten och vägrat snyta ut tidigare. Not nice!

Så nu ligger gossekaninen helt dyblöt på tork. Jag undrar hur man bäst tvättar ett gossedjur så att det återfår sin forna passform? Utan att pälsen blir hård och tovig och utan att kroppen blir en hopsjunken snoddig korv.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback